W ramach tygodnia kariery, a także przystąpienia naszej szkoły do udziału w projekcie "Przygody przedsiębiorczego Dżeka" uczniowie dowiedzieli się czym jest przedsiębiorczość. Ciekawe pomoce uatrakcyjniły zajęcia.
Na zajęciach z Innowacji plastycznej w klasie 2a nigdy się nie nudzimy. Dziś w grupach dwuosobowych, wykonywaliśmy z p. Żanetą własne Memory. Przede wszystkim, poprzez konieczność zapamiętywania obrazków przez ich uczestników, dzieci ćwiczą swoją pamięć. Ta umiejętność okaże się też im przydatna w szybszej nauce. Ponadto, gry Memory uczą koordynacji wzrokowo-ruchowej, a także kształtują wyobraźnię. Po wykonanej pracy dzieci grały z ogromnym zapałem przy różnych stanowiskach.
Samorząd uczniowski serdecznie zaprasza dzieci i młodzież do udziału w konkursie na Najładniejszy Stroik Wielkanocny. Chcielibyśmy propagować tradycje związane z tematyką Świąt Wielkanocnych oraz stworzyć okazję do indywidualnej działalności artystycznej jak również wymiany wiedzy na temat zanikającego zwyczaju własnoręcznego robienia stroików wielkanocnych. Prace należy przynieść do p. Żanety do dnia 5 kwietnia.
Wtedy również ogłosimy wyniki konkursu.
3 kwietnia w naszej szkole obchodzony jest Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. W ramach obchodów realizowane są inicjatywy na rzecz przeciwdziałania dyskryminacji osób w spektrum autyzmu i ich rodzin. Wśród nich jest coroczna kampania społeczna „Świecimy na niebiesko”. Zachęcamy wszystkich uczniów do wzięcia udziału w akcji i ubrania się w tym dniu na niebiesko.
W klasie 1a realizowany jest projekt "Mali matematycy - Gdzie kryje się matematyka". Tym razem omawiany był temat "Gdzie jest prawo, a gdzie lewo". Szereg zabaw i ćwiczeń utrwalił u uczniów orientację w schemacie własnego ciała, w przestrzeni i na kartce papieru.
Ostatnim zadaniem był samodzielny projekt labiryntu oraz stworzenie do niego instrukcji.
We wtorek 28 marca uczniowie klasy 4b wybrali się na wycieczkę do Teatru Małego. Rolę naszego przewodnika pełniła p. Anna Białoń. Uczniowie mieli możliwość zajrzeć tam, gdzie widz na co dzień nie ma dostępu. Spojrzeliśmy na scenę z miejsca pracy oświetleniowca, który opowiedział i pokazał nam, czym się zajmuje. Odwiedziliśmy garderobę, gdzie aktorzy przygotowują się do spektakli i wykonaliśmy ćwiczenia mające na celu rozgrzanie narządu mowy. Punktem kulminacyjnym spaceru była możliwość wejścia na scenę i wykonanie kilku ćwiczeń aktorskich. Uczniowie poznali terminy takie jak: kulisy, kurtyna, sznurownia, scenografia czy foyer oraz zostali zapoznani z zawodami związanymi z teatrem: garderobiana, oświetleniowiec, dźwiękowiec, scenograf, aktor.
Dziękujemy wszystkim uczniom za wzięcie udziału w szkolnym konkursie "Stop suszy!", zorganizowanym w ramach programu "Aktywni Błękitni". Ochrona środowiska zaczyna się od edukacji, więc tym bardziej cieszymy się za liczne prace konkursowe. Gratulujemy zwycięzcom!
„Podziwu godna liczba Pi,
trzy koma jeden cztery jeden.
Wszystkie jej dalsze cyfry też są początkowe,
pięć dziewięć dwa ponieważ nigdy się nie kończy.”
Wisława Szymborska „Liczba Pi” (fragment)
W marcu swoje święto ma wyjątkowa liczba π. Z tej okazji uczniowie poznali różne ciekawostki o ludolfinie. Nazwa „ludolfina” pochodzi od imienia holenderskiego matematyka Ludolfa van Ceulena, który w 1610 roku obliczył wartość liczby Pi
z dokładnością do 35 cyfr po przecinku. Zapis ten wyryto nawet na jego nagrobku.
Uczniowie świetnie bawili się rysując kolorowe grafy i „Miasto Pi nocą” związane
z rozszerzeniem liczby Pi, rozwiązując zagadki matematyczne i sudoku oraz sprawdzając jaki jest wynik dzielenia obwodu koła przez jego średnicę i to niezależnie od tego, jak duże czy małe koło weźmiemy. Zawsze dostaniemy ten sam wynik.
W klasie 1a uczymy się przez działania praktyczne. Dlatego naukę zachowania się w kawiarni uczymy się w... kawiarni! Przy okazji degustacji lodów rozwijamy swoje kompetencje społeczne, nawiązujemy relacje 🙂🙂
W klasie 1a realizowany jest projekt edukacyjny "Mali matematycy- Gdzie kryje się matematyka". Tym razem uczniowie pracowali nad tematem "Jak płynie czas", który pomógł zrozumieć naprzemienność pór roku, miesięcy, dni tygodnia.
Uczniowie szukali odpowiedzi na pytanie czy w każdym miejscu na kuli ziemskiej jest ta sama godzina i jaki wpływ na nasze życie ma ruch Ziemi wokół własnej osi oraz wokół Słońca.
W dniu 22.03 uczniowie klas siódmych, ósmych oraz oddziału przygotowawczego uczestniczyli w warsztatach chemicznych organizowanych w Pałacu Młodzieży w Katowicach. Tematem warsztatów były "Typy reakcji chemicznych". Uczniowie samodzielnie mogli wykonać różne eksperymenty pod okiem fachowców.
Klasa 1a, przygotowując się na przyjście wiosny, prowadziła hodowlę rzeżuchy i skrupulatnie notowała swoje obserwacje i wnioski. Udało się! Rzeżucha wyrosła 👍 teraz można nią udekorować pyszne kanapki i sałatki!
W klasie 1a odbyły się warsztaty wiosenno- wielkanocne z rodzicami. Wydarzenie miało miejsce
21 marca. Sala zamieniła się w pracownię pisanek, a przed rozpoczęciem pracy, uczniowie przedstawili gościom inscenizacje o tematyce ekologicznej.
Klasa 1a świętowała 14 marca Dzień Motyla. Była to świetna okazja do zabaw plastycznych, ruchowych oraz do poznania wiele ciekawostek o motylach
"Mały kucharz" to warsztaty z samodzielnego wykonania pizzy, w jakich 9 marca wzięła udział klasa 1a. Wszyscy mali kucharze jednogłośnie stwierdzili, że wykonany samodzielnie posiłek smakuje rewelacyjnie!
"Mozaika - piękno jedności z różnorodności" to temat warsztatów, w jakich uczniowie klasy 1a i klasy OP1-3 wzięli udział 8 marca.
Poznali najpiękniejsze mozaiki w mieście Tychy, a także wykonywali własne kompozycje mozaikowe.
"W dawnej szkole", to temat zajęć, w jakich 7 marca klasa 1a oraz klasa OP 1-3 wzięły udział. Warsztaty prowadzone przez Muzeum Miejskie w Tychach, odbyły się w Tyskiej Galerii Sportu. Uczniowie mogli poznać historię szkolnictwa, pisać piórem maczanym w kałamarzu, a także wykonywali kartki z pamiętnika, które wręczali koleżankom i kolegom.
Następnie zwiedzili Tyską Galerię Sportu.
W pierwsze dni marca, kiedy świeciło piękne słońce, klasa 1a wychodziła na spacery do parku. Przy okazji ruchu na świeżym powietrzu, uczniowie wykonywali ćwiczenia naprzemienne - usprawniające pracę lewej i prawej półkuli mózgu.
22 lutego uczniowie klasy 1a mieli okazję uczestniczyć w interaktywnej nauce języka niemieckiego. Uczniowie oglądali bajkę "Dornröschen".
I przy tej okazji poznali nowe słownictwo oraz świetnie się bawili.
Składamy serdeczne gratulacje dla Tinatin Sosnovej z klasy 1-3 OP za zdobycie III miejsca w konkursie recytatorskim Wierszowanie w Mediatece "Znani i lubiani poeci dla dzieci". Tinatin zaprezentowała wiersz Juliana Tuwiła "Zosia Samosia".
Klasa 8a w środę 15.03.2023r. miała przyjemność wysłuchać prezentacji przygotowanej przez uczniów IV Liceum Ogólnokształcącego im. Gustawa Morcinka
w Tychach, która została przygotowana w ramach projektu "Złote Szkoły NBP".
Klasa 1-3 OP w ramach wsparcia dla walczących na froncie żołnierzy i medyków z Ukrainy przygotowała kartki świąteczne. Gotowe prace zostały wysłane na adres Stowarzyszenia Dajemy Radę.
Konkurs polega na nagraniu i zmontowaniu filmiku krótkometrażowego w formie rolki (reels) lub przygotowaniu pracy artystycznej w formie rysunku czy komiksu
pt. „Ochrona danych osobowych w cyfrowej dżungli”.
Termin składania prac: do 12.04.2023r. u P. Mazgaj
Szczegóły u wychowawców.
Dnia 14 marca we wtorek
odbędą się konsultacje dla rodziców
Samorząd uczniowski, z wielką przyjemnością, ogłasza wyniki konkursu plastycznego:
,,Moja ulubiona bohaterka filmowa" Przekazaliście nam wspaniałe prace i bardzo trudno było nam wyłonić zwycięzców. Wszystkie Wasze bohaterki są wyjątkowe.
I miejsce ex aequo : Maja Wiecheć klasa II a Weronika Plichta klasa VII a
II miejsce Agnieszka Woźny klas V a
III miejsce Urszula Pacyga klasa
IV a wyróżnienie Maurycy Ogorzałek klasa VI b
Gratulujemy zwycięzcom Nagrody i dyplomy wręczymy 10 marca
Zachęcamy uczniów przeżywających lęki, napięcia emocjonalne, kłopoty i trudności wpływające na zdrowie psychiczne do skorzystania z bezpłatnej infolinii
Rzecznika Praw Dziecka
800 12 12 12.
Pod tym numerem telefonu młodzi ludzie, a także ich opiekunowie
otrzymają bezpłatne i profesjonalnie wsparcie psychologiczne Do dyspozycji dzieci i młodzieży jest także czat internetowy Zarówno telefon zaufania, jak i czat zapewniają pełną dyskrecję oraz anonimowość i są dostępne siedem dni w tygodniu przez całą dobę
Telefon i czat są czynne przez całą dobę, siedem dni w tygodniu!
Więcej informacji na temat Dziecięcego telefonu zaufania
można znaleźć na stronie
Rzecznika Praw Dziecka
https://brpd.gov.pl/dzieciecy-telefon-zaufania-rzecznika-praw-dziecka/
Dotychczasowa ogólnopolska infolinia dla dzieci i młodzieży oraz
ich opiekunów POMAGAMY
(800 800 605)
od 1 listopada br.
zastąpiona została
telefonem zaufania Rzecznika Praw Dziecka.
Szczegóły u wychowawców.
Dnia 20 grudnia we wtorek
odbędą się zebrania z rodzicami
Dyrekcja, Nauczyciele, Pracownicy Administracji i Obsługi
więcej na ten temat w linku poniżej
https://www.gov.pl/web/edukacja-i-nauka/bezpieczne-ferie-zimowe-2023
W roku szkolnym 2022/2023 ferie zimowe będą organizowane w następujących terminach:
16-29 stycznia 2023 r.lubelskie, łódzkie, podkarpackie, pomorskie, śląskie
23 stycznia – 5 lutego 2023 r.podlaskie, warmińsko-mazurskie
30 stycznia – 12 lutego 2023 r.kujawsko-pomorskie, lubuskie, małopolskie, świętokrzyskie, wielkopolskie
13-26 lutego 2023 r.dolnośląskie, mazowieckie, opolskie, zachodniopomorskie
Uczniowie Naszej szkoły uczestniczyli w zajęciach, które propagowały właściwe zachowania w świecie cyfrowym, oraz zwracały uwagę czego unikać, co nie jest dozwolone.
Uczniowie klas młodszych rozmawiali o Netykiecie korzystając z materiałów zgromadzonych na Zintegrowanej Platformie Edukacyjnej oraz na stronie necio.pl. Klasy starsze od IV do VIII przygotowali fiszki ze znaczeniami słów, których używają na co dzień, a My nauczyciele nie rozumiemy ich znaczenia, dlatego pomogą one naszej kadrze poczuć się bezpiecznie i zrozumieć język młodego człowieka. Praca nad tematem cyberbezpieczeństwa rozpoczęliśmy już wcześniej, wykorzystując popularną grę Minecraft w wersji edukacyjnej i świat Cybercraft przygotowany właśnie z myślą o poruszaniu się w świecie cyfrowym, to przygoda, która uczy !
„Mowa nasza, nasz język jest naszym największym skarbem kulturalnym.
Broniąc go, bronimy samej istoty naszej kultury.”
J.Iwaszkiewicz
Otaczający świat jest taki, jakim potrafimy go opisać. Niewątpliwie najczęściej używamy do tego języka ojczystego. Język ojczysty to jednak coś więcej niż tylko możliwość wyrażania osobistych myśli. To przecież także skarbnica naszej kultury i doświadczeń. Dlatego w ostatnich dniach lutego obchodziliśmy w naszej szkole Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego. Święto to ma za zadanie przypomnieć wszystkim narodom, jak ważny jest szacunek do języka ojczystego i dbałość o jego przetrwanie. W tym dniu na drzwiach klasowych zostały rozwieszone łamańce językowe– wierszyki przepełnione trudnymi do wyartykułowania słowami. Na lekcjach języka polskiego pojawiły się łamigłówki, ciekawostki językowe, rebusy oraz zabawy interaktywne. Uczniowie mogli również spróbować swych sił w ćwiczeniach dotyczących poprawności językowej, frazeologizmów oraz ciekawostek języka polskiego.Obchody Międzynarodowego Dnia Języka Ojczystego upłynęły w bardzo miłej i radosnej atmosferze. Mamy nadzieję, że uczniowie choć w niewielkim stopniu uświadomili sobie, że język polski jest naszym skarbem oraz symbolem narodowym i wszyscy powinniśmy o niego dbać. Moda na język polski na pewno zagości w naszej szkole na dłużej i na stałe wejdzie do kalendarza wydarzeń szkolnych. Bądźmy świadomymi użytkownikami języka ojczystego. A nade wszystko szanujmy swą mowę ojczystą. „Nie znać języka swego- hańbą oczywistą”- zgodnie z tymi słowami warto dbać o to, by znać język polski- ten współczesny i ten dawny oraz pielęgnować poprawność naszej mowy.
W ramach naszego projektu "Biblioteka Młodych" - uczniowie klasy IV a spotkali się Małgorzatą Strękowską-Zarembą.
Pisarka, dziennikarka, współautorka podręczników, laureatka wielu prestiżowych nagród i wyróżnień zaprezentowała różnorodność swoich książek. Opowiadała skąd czerpie pomysły, czytała zabawne fragmenty, w których bohaterem był znany wszystkim dzieciom „niesforny Filipek”. Przeprowadziła mini-quiz ze znajomości literatury, w którym młodzież chętnie brała udział. Na koniec spotkania dzieci zadawały pisarce pytania, a każdy chętny otrzymał pamiątkowy autograf.
Kolorowe kodowanie w klasie Ia. Uczniowie realizując „warunki początkowe” budowali sekwencje z kubeczków, współpracując w drużynach kilkuosobowych. Umiejętność dostrzegania szczegółów, precyzja, kolejność, współpraca to tylko kilka umiejętności nad którymi pracowaliśmy na zajęciach.
#innowacja
#sp36tychy