Moduล IV..............informacja zwrotna od ucznia dla nauczyciela
Niezaleลผnie od skutecznoลci uczenia na poszczegรณlnych lekcjach i dobrej atmosfery pracy, warto na koniec semestru lub roku szkolnego zapytaฤ uczniรณw, co sฤ dzฤ o naszych zajฤciach. W ten sposรณb dowiemy siฤ, dzieki czemu uczniowie uczฤ siฤ skutecznie i jak moลผemy modyfikowaฤ wลasny sposรณb uczenia.
Moduล V..........rozdzielenie OK od OS
Informacja zwrotna (ocena ksztaลtujฤ ca) jest czฤลciฤ procesu uczenia siฤ, pomaga uczniowi siฤ uczyฤ, wskazuje, co juลผ zostaลo osiฤ gniฤte, a co i jak naleลผy poprawiฤ. Ocena sumujฤ ca, to ocena okreลlajฤ ca efekt: poziom wiedzy ucznia z danego tematu na koลcu procesu uczenia siฤ.
Ocenฤ ksztaลtujฤ cฤ moลผna porรณwnaฤ do prรณbowania potrawy przez kucharza podczas jej przygotowywania, a ocenฤ sumujฤ cฤ โ do prรณbowania tej potrawy przez goลci w trakcie jej spoลผywania.
Moduล IV..............informacja zwrotna
Informacja zwrotna jest dialogiem miฤdzy nauczycielem i uczniem. Dialog ten jest prowadzony ustawicznie w trakcie procesu uczenia siฤ danej umiejฤtnoลci. Jego celem jest pomoc uczniowi w uczeniu siฤ.
Moduล III..........zadanie edukacyjne
Zadaniem edukacyjnym bฤdziemy nazywaฤ kaลผde zadanie, jakie wykonuje uczeล na lekcji lub w domu po to, ลผeby osiฤ gnฤ ฤ zaลoลผony cel.
Osiฤ gniฤcie tego celu uลatwiajฤ zadania ลciลle zwiฤ zane z celem i kryteriami sukcesu do lekcji oraz, jeลli to potrzebne, posiadajฤ ce wลasne kryteria pomocne uczniom w rozwiฤ zywaniu tych zadaล.
Moduล II..............monitorowanie i podsumowanie
Dziฤki wnioskom z monitorowania i podsumowywania procesu osiฤ gania celรณw i nacobezu do lekcji moลผna na bieลผฤ co modyfikowaฤ pracฤ z uczniem i efektywniej planowaฤ kolejne zajฤcia.
Cele moduลu Rozwiniฤcie umiejฤtnoลci formuลowania celรณw lekcji i kryteriรณw sukcesu oraz zapoznawania z nimi uczniรณw. Budowanie wspรณlnoty uczฤ cych siฤ poprzez uลwiadomienie uczniom celรณw i kryteriรณw sukcesu (nacobezu). Kryteria sukcesu: Do kaลผdej swojej lekcji bฤdziesz formuลowaฤ cel w jฤzyku ucznia i zapoznawaฤ z nim uczniรณw. Do ustalonego celu lekcji bฤdziesz formuลowaฤ kryteria sukcesu w jฤzyku ucznia i zapoznawaฤ z nimi uczniรณw.
Wdraลผamy system
OCENIANIA KSZTAลTUJฤCEGO
w naszej szkole
Piฤฤ strategii oceniania ksztaลtujฤ cego
Okreลlanie i wyjaลnianie uczniom celรณw uczenia siฤ i kryteriรณw sukcesu.
Organizowanie w klasie dyskusji, zadawanie pytaล i zadaล dajฤ cych informacje, czy i jak uczniowie siฤ uczฤ .
Udzielanie uczniom takiej informacji zwrotnej, ktรณra przyczyni siฤ do ich widocznych postฤpรณw.
Umoลผliwianie uczniom, by korzystali wzajemnie ze swojej wiedzy i umiejฤtnoลci.
Wspomaganie uczniรณw, by stali siฤ autorami procesu swojego uczenia siฤ.
Aktywnoลci podejmowane w szkole
Partnerzy, sponsorzy:
Wspรณลpracujemy :
Certyfikaty:
Uczestniczymy :