"Na słodko"

 

 

Życzymy Wam słodkiego dłuuugiego weekendu 😍Sztuka kulinarna na dobre zagościła na zajęciach rewalidacji u Pani Żanety. Tym razem przygotowaliśmy pyszne, słodkie ciasteczka z jagodami i truskawkami z ciasta francuskiego. 🍰🥧🍮👨‍🍳👨‍🍳🧑‍🍳👩‍🍳 

#laboratoriaprzyszlosci, 

#laboratoriaprzyszlosci

Zajęcia z robotyki

 

Elementy robotyki w klasie I a,  z wykorzystaniem zestawu Lego Spike to dopiero początek przygody z klockami. Projekt wiatraczka, który został wprawiony w ruch dzięki tworzeniu skryptów dał wiele radości i satysfakcji.

#sp36

#laboratoriumprzyszłości

#innowacja

#LegoSpike

Zdrowe śniadanka

 

 

Kto powiedział, że nie możemy w szkole zjeść pysznego i zdrowego śniadania ? Dziś na rewalidacji przygotowaliśmy pyszną jajecznicę ze szczypiorkiem z naszej szkolnej hodowli. Wszystko dzięki wyposażeniu kuchni z programu Laboratoria Przyszłości. Powiedzcie czy ten talerz , pełny zdrowych warzyw i smakowitości, nie wygląda zachęcająco? 

 

#LaboratoriaPszyszlosci

Placki z bananami i żurawiną

 

 

Tym razem , na rewalidacji przygotowaliśmy coś nowego. Placki z bananami i żurawiną :)Przepis jest prosty : mąka, jogurt naturalny, jajka, odrobina proszku do pieczenia, banany, masło do smażenia i żurawina do smaku :)Pycha

 

#LaboratoriaPszyszlosci

Smażymy naleśniki

 

 

Na zajęciach techniki z przyjemnością korzystamy z pomocy otrzymanych z ,,Laboratoriów przyszłości". 

Tym razem przygotowaliśmy doskonałe naleśniki : Było słodko i pysznie :)

 

 

#LaboratoriaPszyszlosci

Przygotowania do balu idą pełną parą

 

 

Podczas balu karnawałowego uczniowie klasy 1a oraz OP I-III samodzielnie przygotowała poczęstunek - pyszną i zdrową sałatkę owocową. Do jej wykonania użyli sprzętów pozyskanych w ramach Laboratoriów Przyszłości.

 

#LaboratoriaPszyszlosci

 

 

 

 

Sprawozdanie z wykorzystania pomocy zakupionych w ramach
Laboratorium Przyszłości

rok szkolny 2022/2023 I semestr

 

W klasach 1-3 uczniowie na matematyce uczyli  się ważyć, korzystając w wagi elektronicznej z wyposażenia Laboratoriów, którą mają na stanie sal lekcyjnych. Uczniowie sprawdzali wagi różnych przedmiotów oraz warzyw i porównywali te wartości ze sobą. Ponadto kroili warzywa na  połówki sprawdzając wagi pokrojonych owoców. Do krojenia używano deski oraz noże z wyposażenia Laboratoriów.

Podczas zabawy andrzejkowej uczniowie przygotowywali  poczęstunek w formie tostów - wykorzystaliśmy do ich robienia sprzęt kuchenny z wyposażenia z Laboratoriów: noże, deski oraz tostery.

Na stanie pracowni  fizycznej znajduje się szafa do przechowywania pomocy dydaktycznych wykorzystywanych na zajęciach zarówno z fizyki jak i chemii. Ponadto pomocne okazały się również pojemniki warsztatowe, dzięki którym łatwiej przenosić pomoce podczas wykonywanych ćwiczeń. Podczas zajęć w klasie siódmej na lekcji, której tematem były pomiary wykorzystałam taśmy miernicze. Uczniowie dokonywali pomiarów długości blatów oraz  stołu długości i szerokości sali lekcyjnej. W klasie siódmej bardzo pomocna okazała się waga elektroniczna, która ułatwiła dokonywanie pomiarów masy zarówno przy lekcjach dotyczących pomiarów jak również podczas lekcji dotyczących masy a ciężaru ciała, wyznaczaniu gęstości jak i siły wyporu. W klasach ósmych podczas zajęć dotyczących badania prądu uczniowie korzystali z mierników elektronicznych. Do montażu układów wykorzystane zostały przewody pomiarowe typu banan- banan oraz krokodylek.

W celu uwiecznienia pracy uczniów wykorzystano aparat fotograficzny Sony zakupiony w ramach laboratoriów. Dzięki niemu wykonane nim zdjęcia  można przedstawić na stronie www szkoły oraz stronie fb.

Podczas realizacji zajęć świetlicowych wykorzystywana była tablica dwustronna mobilna będąca na wyposażeniu świetlicy – do gier typu kalambury, zagadek rysunkowych, demonstracji poprawnego zapisu liter, wyrazów.

W sali nr 6 znajduje się szafa metalowa na narzędzia , która jest miejscem przechowywania naszych pomocy. Na zajęciach rewalidacji wykorzystywane są zestawy konstrukcyjne do budowania brył dzięki któremu uczniowie biorący udział w zajęciach mogli uczyć się myślenia i działania w przestrzeni. Pojemniki warsztatowe służą nam do przechowywania kredek i pomocy , z których korzystamy na bieżąco podczas pracy.

Podczas wykonywania stroików świątecznych i dekoracji szkolnych z klasą IV korzystaliśmy z bezprzewodowych pistoletów do kleju na gorąco. Do wykonania dekoracji wykorzystywaliśmy również klej czarodziejski, pędzle i  farby kredowe. Pomocny okazał się stół warsztatowy przy którym zdecydowanie łatwiej się pracuje.

Na zajęciach techniki zachowując przepisy BHP i dbając o higienę ,  przygotowywaliśmy tosty wykorzystując przybory kuchenne oraz tostery. Było bardzo smakowicie .  Mieliśmy również zajęcia na temat zdrowego żywienia i z pomocą desek do krojenia, przyborów kuchennych przygotowałam z klasą V i VI  zdrowe kanapki .

Podczas zajęć rewalidacyjnych z uczennicą z klasy IV oraz uczniem z klasy V,  pracowaliśmy na krosnach tkackich. Uczniowie tworzyli makatki w ramach ćwiczeń związanych z doskonaleniem koncentracji, umiejętności logicznego myślenia oraz samodyscypliny.

Podobnie pracowaliśmy z wypalarką do drewna. Uczniowie rozpoczęli pracę nad serią obrazków przedstawiającą owady. Proces wypalania na deseczkach wciąż trwa.

Chłopcy i dziewczęta z klasy VI , na zajęciach techniki uczyli się pracować wykorzystując żelazko i deskę do pracowania. Zaczęliśmy od najtrudniejszego czyli od koszuli. Niektórzy uczniowie trzymali w swoich rękach żelazko pierwszy raz.

W pracowni informatycznej podczas zajęć wykorzystywane są klocki Lego Spike. Uczniowie modelują konstrukcje oraz programownaie klocków z wykorzystaniem aplikacji Spike. Praca odbywa się modelem Steam. Na wyposarzeniu pracowni znajduje się również Drukarka 3D. Uczniowie tworzą modele 3Dza pomoca aplikacji Tinkercad a nastepnie wykorzystują drukarkę do wydruków swoich prac, m.in. ozdób światecznych. Wykorzystane są również  sprzęty audio, wideo do pracy z uczniami na kole informatycznym. Nauka obsługi sprzętu z wykorzystaniem statywu i gimbala to podstawa użytkownaia tego sprzętu. Uczniowie po jego zapoznaniu przystąpili do pracy w aplikacji Windows w celu dokonaia montażu oraz edycji plikóe video.

Nauki oprogramowania dostępnego w aplikacjach windows do montażu i edycji pliku wideo.

W ramach laboratoriów przyszłosi do sali nr 13 zostały zakupione regulowane krzesełka i regulowane stoliki. Na co dzień korzystają z tego uczniowie klas 4 – 8. Regulacja mebli umożliwiła dopasowanie wysokości stołów do wzrostu uczniów.

 

 

Montaż silniczka

 

 

Przed feriami uczniowie klas ósmych, w ramach zajęć fizyki mieli możliwość zmontowania pierwszego w swoim życiu modelu silnika. Zarówno chłopcy i jak dziewczyny świetnie sobie poradzili. Najtrudniejszym okazało się wprowadzenie ramki w ruch ale udało się.

 

Podczas zajęć wykorzystaliśmy sprzęt pozyskany w ramach programu Laboratoria Przyszłości

#LaboratoriaPszyszlosci

 

 

 

 

Czynności domowe- prasujemy koszulę

 

 

Czynności domowe nie są nam obce. Jeśli jednak czegoś jeszcze nie potrafimy, to trzeba się tego nauczyć 😃😊😄😀Dziś na Technice uczyliśmy się prasować koszulę. To wbrew pozorom bardzo trudne zadanie. Jeszcze trochę ćwiczeń i będziemy mistrzami 😊😉

 

 

#LaboratoriaPszyszlosci

 

Wypalamy motyle w drzewie

 

 

Na zajęciach rewalidacji kolejny raz wykorzystujemy sprzęty pozyskane w ramach Laboratoriów przyszłości. Tym razem wypalamy motyle w drzewie. To zupełnie nowe doświadczenie. Uczy skupienia i precyzji. Warto spróbować.

 

 

#LaboratoriaPszyszlosci

 

Andrzejkowa zabawa - integracja klasy 1a z klasą 1-3 OP

 

 

 

28.11.2022r. zamieniliśmy salę lekcyjną w salę zabaw. Miło spędziliśmy czas - tańcząc, śpiewając i jak to przy zabawach andrzejkowych bywa nie zabrakło wróżb. Dodatkowo przygotowaliśmy pyszne kanapki, wykorzystując sprzęt pozyskany w ramach Laboratoriów Przyszłości.

 

 

#LaboratoriaPszyszlosci

 

Kolorowe zajęcia techniki

 

W klasie 5 a wykorzystujemy na lekcjach sprzęty pozyskane w ramach Laboratoriów Przyszłości. Dbając o nasze zdrowie, na zajęciach techniki robiliśmy kanapki pełne witamin i koloru. Było smacznie i pachnąco.

 

 

#LaboratoriaPszyszlosci

Tkanie na krośnie

 

Na zajęciach rewalidacji staramy się wykorzystywać sprzęty pozyskane w ramach Laboratoriów Przyszłości.

Tkanie na krośnie wycisza, uspokaja i uczy koncentracji . bardzo nam to pomaga w pracy z uczniem.

 

Może sami spróbujecie coś utkać ?

 

 

#LaboratoriaPszyszlosci

Lego Spike na zajęciach

 

 

 

Uczniowie klasy piątej doświadczali edukacji STEM z zestawem Lego Spike. Zaczęliśmy od konstrukcji skoczków bazując na instrukcji, następnie każdy zespół uwolnił swoją kreatywność, dodając własną koncepcję skoczka. Kolejnym krokiem było wprawienie modelu w ruch, co niekoniecznie okazało się prostym wyzwaniem. Poziom wyższy to ruch po wskazanym torze. To pierwsze kroki w Lego Spike, nauka przez zabawę okazała się kolejny raz dobrą metodą na przyswojenie wiadomości.

#LaboratoriaPszyszlosci

Wyznaczanie gęstości na lekcjach fizyki

 

 

 

Dziś podczas zajęć fizyki uczniowie klasy 7a mieli okazję wyznaczać gęstość ciał o kształcie regularnym jak i nieregularnym. Wykorzystaliśmy podczas pracy przyrządy pozyskane między innymi w ramach programu Laboratoria Przyszłości.

 

 

#LaboratoriaPszyszlosci

Nauka ważenia na zajęciach matematyki w klasie 1b

 

 

 

 

W klasie 1a wykorzystujemy na lekcjach sprzęty pozyskane w ramach
Laboratoriów przyszłości.

 

Tym razem na matematyce uczyliśmy się ważyć i sprawdzaliśmy czy każdy owoc waży tyle samo, czy połówki są zawsze takie same i co pokaże waga, kiedy będziemy zważyć np. swoją dłoń. 🙂🙂

 

Odkrywaliśmy także czy każda waga nadaje się do ważenia - również ta własnej roboty 🙂

 

 

#LaboratoriaPszyszlosci

O programie

 

 

 

Laboratoria Przyszłości to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Naszą wspólną misją jest stworzenie nowoczesnej szkoły, w której zajęcia będą prowadzone w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz sprzyjający odkrywaniu ich talentów i rozwijaniu zainteresowań. Celem inicjatywy jest wsparcie wszystkich szkół podstawowych w budowaniu wśród uczniów kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka). W ramach Laboratoriów Przyszłości organy prowadzące szkoły otrzymają od państwa wsparcie finansowe warte ponad miliard złotych, dzięki któremu miliony polskich uczniów będą mogły uczyć się poprzez eksperymentowanie i zdobywać w ten sposób praktyczne umiejętności. 

 

 

 

Nasza szkoła

 

 

W ramach programu „Laboratoria przyszłości” szkoła otrzymała 119 700 zł.   
W ramach projektu zostały zakupione pomoce dydaktyczne w następujących kategoriach:

 

  • części zamienne oraz wyposażenie drobne i materiały eksploatacyjne

  • specjalistyczne urządzenia i narzędzia, materiały edukacyjne oraz oprogramowanie, w tym z zakresu robotyki i mikroelektroniki

  • wyposażenie stanowisk do pracy narzędziowej/technicznej

  • sprzęt do nagrywania, rejestrowania i obróbki obrazu i dźwięku

  • narzędzia do obróbki drewna i metalu

  • Sprzęt gospodarstwa domowego

  • pomoce projektowe

  • środki ochrony indywidualnej

Laboratoria Przyszłości

Szkoła Podstawowa nr 36

im. Narodów Zjednoczonej Europy

w Tychach

Partnerzy, sponsorzy:

Współpracujemy :

Certyfikaty:

Uczestniczymy :