Życzymy Wam słodkiego dłuuugiego weekendu 😍Sztuka kulinarna na dobre zagościła na zajęciach rewalidacji u Pani Żanety. Tym razem przygotowaliśmy pyszne, słodkie ciasteczka z jagodami i truskawkami z ciasta francuskiego. 🍰🥧🍮👨🍳👨🍳🧑🍳👩🍳
#laboratoriaprzyszlosci,
#laboratoriaprzyszlosci
Elementy robotyki w klasie I a, z wykorzystaniem zestawu Lego Spike to dopiero początek przygody z klockami. Projekt wiatraczka, który został wprawiony w ruch dzięki tworzeniu skryptów dał wiele radości i satysfakcji.
#sp36
#laboratoriumprzyszłości
#innowacja
#LegoSpike
Kto powiedział, że nie możemy w szkole zjeść pysznego i zdrowego śniadania ? Dziś na rewalidacji przygotowaliśmy pyszną jajecznicę ze szczypiorkiem z naszej szkolnej hodowli. Wszystko dzięki wyposażeniu kuchni z programu Laboratoria Przyszłości. Powiedzcie czy ten talerz , pełny zdrowych warzyw i smakowitości, nie wygląda zachęcająco?
Tym razem , na rewalidacji przygotowaliśmy coś nowego. Placki z bananami i żurawiną :)Przepis jest prosty : mąka, jogurt naturalny, jajka, odrobina proszku do pieczenia, banany, masło do smażenia i żurawina do smaku :)Pycha
Na zajęciach techniki z przyjemnością korzystamy z pomocy otrzymanych z ,,Laboratoriów przyszłości".
Tym razem przygotowaliśmy doskonałe naleśniki : Było słodko i pysznie :)
Podczas balu karnawałowego uczniowie klasy 1a oraz OP I-III samodzielnie przygotowała poczęstunek - pyszną i zdrową sałatkę owocową. Do jej wykonania użyli sprzętów pozyskanych w ramach Laboratoriów Przyszłości.
W klasach 1-3 uczniowie na matematyce uczyli się ważyć, korzystając w wagi elektronicznej z wyposażenia Laboratoriów, którą mają na stanie sal lekcyjnych. Uczniowie sprawdzali wagi różnych przedmiotów oraz warzyw i porównywali te wartości ze sobą. Ponadto kroili warzywa na połówki sprawdzając wagi pokrojonych owoców. Do krojenia używano deski oraz noże z wyposażenia Laboratoriów.
Podczas zabawy andrzejkowej uczniowie przygotowywali poczęstunek w formie tostów - wykorzystaliśmy do ich robienia sprzęt kuchenny z wyposażenia z Laboratoriów: noże, deski oraz tostery.
Na stanie pracowni fizycznej znajduje się szafa do przechowywania pomocy dydaktycznych wykorzystywanych na zajęciach zarówno z fizyki jak i chemii. Ponadto pomocne okazały się również pojemniki warsztatowe, dzięki którym łatwiej przenosić pomoce podczas wykonywanych ćwiczeń. Podczas zajęć w klasie siódmej na lekcji, której tematem były pomiary wykorzystałam taśmy miernicze. Uczniowie dokonywali pomiarów długości blatów oraz stołu długości i szerokości sali lekcyjnej. W klasie siódmej bardzo pomocna okazała się waga elektroniczna, która ułatwiła dokonywanie pomiarów masy zarówno przy lekcjach dotyczących pomiarów jak również podczas lekcji dotyczących masy a ciężaru ciała, wyznaczaniu gęstości jak i siły wyporu. W klasach ósmych podczas zajęć dotyczących badania prądu uczniowie korzystali z mierników elektronicznych. Do montażu układów wykorzystane zostały przewody pomiarowe typu banan- banan oraz krokodylek.
W celu uwiecznienia pracy uczniów wykorzystano aparat fotograficzny Sony zakupiony w ramach laboratoriów. Dzięki niemu wykonane nim zdjęcia można przedstawić na stronie www szkoły oraz stronie fb.
Podczas realizacji zajęć świetlicowych wykorzystywana była tablica dwustronna mobilna będąca na wyposażeniu świetlicy – do gier typu kalambury, zagadek rysunkowych, demonstracji poprawnego zapisu liter, wyrazów.
W sali nr 6 znajduje się szafa metalowa na narzędzia , która jest miejscem przechowywania naszych pomocy. Na zajęciach rewalidacji wykorzystywane są zestawy konstrukcyjne do budowania brył dzięki któremu uczniowie biorący udział w zajęciach mogli uczyć się myślenia i działania w przestrzeni. Pojemniki warsztatowe służą nam do przechowywania kredek i pomocy , z których korzystamy na bieżąco podczas pracy.
Podczas wykonywania stroików świątecznych i dekoracji szkolnych z klasą IV korzystaliśmy z bezprzewodowych pistoletów do kleju na gorąco. Do wykonania dekoracji wykorzystywaliśmy również klej czarodziejski, pędzle i farby kredowe. Pomocny okazał się stół warsztatowy przy którym zdecydowanie łatwiej się pracuje.
Na zajęciach techniki zachowując przepisy BHP i dbając o higienę , przygotowywaliśmy tosty wykorzystując przybory kuchenne oraz tostery. Było bardzo smakowicie . Mieliśmy również zajęcia na temat zdrowego żywienia i z pomocą desek do krojenia, przyborów kuchennych przygotowałam z klasą V i VI zdrowe kanapki .
Podczas zajęć rewalidacyjnych z uczennicą z klasy IV oraz uczniem z klasy V, pracowaliśmy na krosnach tkackich. Uczniowie tworzyli makatki w ramach ćwiczeń związanych z doskonaleniem koncentracji, umiejętności logicznego myślenia oraz samodyscypliny.
Podobnie pracowaliśmy z wypalarką do drewna. Uczniowie rozpoczęli pracę nad serią obrazków przedstawiającą owady. Proces wypalania na deseczkach wciąż trwa.
Chłopcy i dziewczęta z klasy VI , na zajęciach techniki uczyli się pracować wykorzystując żelazko i deskę do pracowania. Zaczęliśmy od najtrudniejszego czyli od koszuli. Niektórzy uczniowie trzymali w swoich rękach żelazko pierwszy raz.
W pracowni informatycznej podczas zajęć wykorzystywane są klocki Lego Spike. Uczniowie modelują konstrukcje oraz programownaie klocków z wykorzystaniem aplikacji Spike. Praca odbywa się modelem Steam. Na wyposarzeniu pracowni znajduje się również Drukarka 3D. Uczniowie tworzą modele 3Dza pomoca aplikacji Tinkercad a nastepnie wykorzystują drukarkę do wydruków swoich prac, m.in. ozdób światecznych. Wykorzystane są również sprzęty audio, wideo do pracy z uczniami na kole informatycznym. Nauka obsługi sprzętu z wykorzystaniem statywu i gimbala to podstawa użytkownaia tego sprzętu. Uczniowie po jego zapoznaniu przystąpili do pracy w aplikacji Windows w celu dokonaia montażu oraz edycji plikóe video.
Nauki oprogramowania dostępnego w aplikacjach windows do montażu i edycji pliku wideo.
W ramach laboratoriów przyszłosi do sali nr 13 zostały zakupione regulowane krzesełka i regulowane stoliki. Na co dzień korzystają z tego uczniowie klas 4 – 8. Regulacja mebli umożliwiła dopasowanie wysokości stołów do wzrostu uczniów.
Przed feriami uczniowie klas ósmych, w ramach zajęć fizyki mieli możliwość zmontowania pierwszego w swoim życiu modelu silnika. Zarówno chłopcy i jak dziewczyny świetnie sobie poradzili. Najtrudniejszym okazało się wprowadzenie ramki w ruch ale udało się.
Podczas zajęć wykorzystaliśmy sprzęt pozyskany w ramach programu Laboratoria Przyszłości
Czynności domowe nie są nam obce. Jeśli jednak czegoś jeszcze nie potrafimy, to trzeba się tego nauczyć 😃😊😄😀Dziś na Technice uczyliśmy się prasować koszulę. To wbrew pozorom bardzo trudne zadanie. Jeszcze trochę ćwiczeń i będziemy mistrzami 😊😉
Na zajęciach rewalidacji kolejny raz wykorzystujemy sprzęty pozyskane w ramach Laboratoriów przyszłości. Tym razem wypalamy motyle w drzewie. To zupełnie nowe doświadczenie. Uczy skupienia i precyzji. Warto spróbować.
28.11.2022r. zamieniliśmy salę lekcyjną w salę zabaw. Miło spędziliśmy czas - tańcząc, śpiewając i jak to przy zabawach andrzejkowych bywa nie zabrakło wróżb. Dodatkowo przygotowaliśmy pyszne kanapki, wykorzystując sprzęt pozyskany w ramach Laboratoriów Przyszłości.
W klasie 5 a wykorzystujemy na lekcjach sprzęty pozyskane w ramach Laboratoriów Przyszłości. Dbając o nasze zdrowie, na zajęciach techniki robiliśmy kanapki pełne witamin i koloru. Było smacznie i pachnąco.
Na zajęciach rewalidacji staramy się wykorzystywać sprzęty pozyskane w ramach Laboratoriów Przyszłości.
Tkanie na krośnie wycisza, uspokaja i uczy koncentracji . bardzo nam to pomaga w pracy z uczniem.
Może sami spróbujecie coś utkać ?
Uczniowie klasy piątej doświadczali edukacji STEM z zestawem Lego Spike. Zaczęliśmy od konstrukcji skoczków bazując na instrukcji, następnie każdy zespół uwolnił swoją kreatywność, dodając własną koncepcję skoczka. Kolejnym krokiem było wprawienie modelu w ruch, co niekoniecznie okazało się prostym wyzwaniem. Poziom wyższy to ruch po wskazanym torze. To pierwsze kroki w Lego Spike, nauka przez zabawę okazała się kolejny raz dobrą metodą na przyswojenie wiadomości.
Dziś podczas zajęć fizyki uczniowie klasy 7a mieli okazję wyznaczać gęstość ciał o kształcie regularnym jak i nieregularnym. Wykorzystaliśmy podczas pracy przyrządy pozyskane między innymi w ramach programu Laboratoria Przyszłości.
W klasie 1a wykorzystujemy na lekcjach sprzęty pozyskane w ramach
Laboratoriów przyszłości.
Tym razem na matematyce uczyliśmy się ważyć i sprawdzaliśmy czy każdy owoc waży tyle samo, czy połówki są zawsze takie same i co pokaże waga, kiedy będziemy zważyć np. swoją dłoń. 🙂🙂
Odkrywaliśmy także czy każda waga nadaje się do ważenia - również ta własnej roboty 🙂
Laboratoria Przyszłości to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Naszą wspólną misją jest stworzenie nowoczesnej szkoły, w której zajęcia będą prowadzone w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz sprzyjający odkrywaniu ich talentów i rozwijaniu zainteresowań. Celem inicjatywy jest wsparcie wszystkich szkół podstawowych w budowaniu wśród uczniów kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka). W ramach Laboratoriów Przyszłości organy prowadzące szkoły otrzymają od państwa wsparcie finansowe warte ponad miliard złotych, dzięki któremu miliony polskich uczniów będą mogły uczyć się poprzez eksperymentowanie i zdobywać w ten sposób praktyczne umiejętności.
W ramach programu „Laboratoria przyszłości” szkoła otrzymała 119 700 zł.
W ramach projektu zostały zakupione pomoce dydaktyczne w następujących kategoriach:
części zamienne oraz wyposażenie drobne i materiały eksploatacyjne
specjalistyczne urządzenia i narzędzia, materiały edukacyjne oraz oprogramowanie, w tym z zakresu robotyki i mikroelektroniki
wyposażenie stanowisk do pracy narzędziowej/technicznej
sprzęt do nagrywania, rejestrowania i obróbki obrazu i dźwięku
narzędzia do obróbki drewna i metalu
Sprzęt gospodarstwa domowego
pomoce projektowe
środki ochrony indywidualnej
Partnerzy, sponsorzy:
Współpracujemy :
Certyfikaty:
Uczestniczymy :