Uczestniczymy :
Certyfikaty:
Wspรณลpracujemy :
Partnerzy, sponsorzy:
L.p. |
Tytuล innowacji |
Autor/realizacja |
Klasy
|
1. |
Autorytet XXI wieku โ |
Katarzyna Cebula |
7c |
2. |
CZYTAM Z KLASฤ lekturki |
Honorata Szanecka/Marta Bogacka |
Klasy 1-3 |
3. |
Kreatywne notowanie dla kaลผdego |
Aleksandra Jasek |
5b, 5d |
4. |
Kolorowa chemia |
Joanna Bugla |
Klasy 1-6 |
5. |
Mali artyลci-wielkie talenty |
Elลผbieta Borowska |
Klasy 4-7 |
6. |
Zastosowanie gier dydaktycznych w rozwijaniu umiejฤtnoลci komunikacyjnych |
Aleksandra Panczek, Joanna Titz |
|
7. |
Muzyka ลagodzi obyczaje |
Katarzyna Matysiak |
Uczniowie na zajฤciach kk |
8. |
Sobie potrzebni โ edukacja wลฤ czajฤ ca |
Aneta Derej, Dorota Woลบny |
Uczniowie z orzeczeniami |
9. |
Podrรณลผ palcem po mapie |
Justyna Siemiฤ tkowska, Maลgorzata Kornecka |
ลwietlica |
10. |
Design thinking โ myลlenie projektowe w poลฤ czeniu matematyki z nowymi technologiami |
Sylwia Milczarek, Ilona Banaล, Zenobia Kowalik, Beata ลปuraw |
Klasy 5-6 |
11. |
Klasa w grze. Wykorzystanie gamifikacji na lekcjach jฤzyka polskiego |
Aleksandra Jasek |
7c, 8b |
12. |
Jฤzyk ลฤ czy ludzi |
Anetta Kit |
7b |
13. |
Kaลผdy moลผe byฤ AKTOREM - zajฤcia rozwijajฤ ce |
Elลผbieta Daniel |
klasy 2 |
14. |
Akademia twรณrczoลci. |
ลปaneta Wรณjcik |
I-VII |
15. |
Myลlฤ, wiฤc jestem, czytam, wiฤc bฤdฤ kim chcฤ. |
Katarzyna Nowak |
V-VIII |
Innowacja pedagogiczna o nazwie "Podrรณลผe palcem po mapie " ma na celu przybliลผyฤ dzieciom wiedzฤ na temat krajรณw Unii Europejskiej ich historiฤ, ciekawe miejsca, znane zabytki, flagi i mapy poszczegรณlnych paลstw. Zajฤcia te sลuลผฤ przede wszystkim ksztaลtowaniu wลrรณd uczniรณw pozytywnych postaw, takich jak poszanowanie godnoลci innych, tolerancja, szacunek do odrฤbnoลci narodowej. Zaลoลผone cele realizowane bฤdฤ w ramach zajฤฤ swietlicowych poprzez pogadanki, prelekcje, wystawy, dramฤ, gry dydaktyczne, piosenki, plฤ sy taneczne, filmiki edukacyjne, prezentacje multimedialne, zdjฤcia, albumy, czasopisma i ksiฤ ลผki popularno- naukowe. Ponadto przewidywane jest zorganizowanie kฤ cika europejskiego.
Innowacja โSobie potrzebniโ jest naszฤ odpowiedziฤ na nieprawidลowe funkcjonowanie dzieci z orzeczeniami o potrzebie ksztaลcenia specjalnego z uwagi na Zespรณล Aspergera, a takลผe uczniรณw np.z niedosลuchem. Uczniรณw tych cechujฤ zaburzenia w sferach dotyczฤ cych interakcji spoลecznych , komunikacji, a takลผe ograniczony i powtarzajฤ cy siฤ wzorzec zachowania i aktywnoลci. Ponadto uczniom tym niejednokrotnie brakuje akceptacji ich zachowaล ze strony rรณwieลnikรณw, umiejฤtnoลci oceny stanรณw emocjonalnych oraz intencji innych osรณb, a takลผe przeลผycia sukcesu na miarฤ moลผliwoลci. Innowacja pt. ,,Sobie potrzebni" ma na celu szerzenie idei integracji z wykorzystaniem naturalnej potrzeby kaลผdego dziecka do wspรณลdziaลania, a takลผe wyzwoleniu w kaลผdym uczniu poczucia przynaleลผnoลci do zbiorowoลci szkolnej . Ma zachฤcaฤ i motywowaฤ uczniรณw do wspรณลdziaลania. Nowatorstwo polega na budowaniu spoลecznoลci szkolnej , ktรณra nie tylko akceptuje, ale i ceni odmiennoลฤ, dawaniu rรณwnych szans wszystkim uczniom niezaleลผnie od ich sprawnoลci, stwarzaniu warunkรณw do peลnego uczestnictwa dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w procesie edukacyjnym .
Autor: Katarzyna Cebula
Adresaci: klasa 7c
Celem innowacji jest przybliลผenie uczniom postaci ลw. Jana Pawลa II. W roku szkolnym 2019/20 poznajฤ
oni bliลผej postaฤ Jana Pawลa II. Jego ลผyciorys oraz nauczanie. Nastฤpnie mลodzieลผ, bฤdzie siฤ staraลa odnieลฤ przekazane, usลyszane myลli i sลowa do wลasnego ลผycia i realizowaฤ je w ลผyciu codziennym. Uczniowie w ramach zajฤฤ z innowacji pracujฤ
c w grupach bฤdฤ
wykonywali prezentacje multimedialne, oglฤ
dali filmy z pielgrzymek Ojca ลwiฤtego do Ojczyzny. Nastฤpnie w celu lepszego zapamiฤtania dat, faktรณw i nazwisk osรณb waลผnych w ลผyciu Jana Pawลa II wykonamy wspรณlnie lapbooki. Nauczymy siฤ pieลni โBarkaโ oraz โAbba Ojczeโ. Uczniowie zostanฤ
zapoznani z ideฤ
Fundacji Dzieลa Nowego Tysiฤ
clecia, ktรณrej stypendyลci sฤ
ลผywym pomnikiem Jana Pawลa II.
Zwieลczeniem, a zarรณwno sprawdzeniem efektรณw niniejszej innowacji bฤdzie udziaล uczniรณw w IX edycji gry miejskiej โลw. Jan Paweล II naszym Przewodnikiemโ organizowanej przez Wydziaล Katechetyczny w Katowicach oraz FDNT w Katowicach w maju 2020r. Udziaล w tej grze to nie tylko sprawdzian wiedzy, ale rรณwnieลผ wspรณlna
zabawa, wspรณลpraca w grupie oraz uczczenie pamiฤ tki 100 rocznicy (w 2020r.) urodzin Jana Pawลa II.
Innowacja โZastosowanie gier dydaktycznych celem rozwijania umiejฤtnoลci komunikacyjnych uczniรณwโ jest wyjลciem naprzeciw wymogom edukacyjnym zawartym w aktualnej podstawie programowej dla II etapu edukacyjnego.
Na podstawie wieloletnich obserwacji oraz przeprowadzonych diagnoz w pracy w szkole zauwaลผyลyลmy, ลผe uczniom najbardziej brakuje urozmaiconych ฤwiczeล jฤzykowych oraz elementรณw rywalizacji podczas zajฤฤ. Dlatego teลผ gลรณwnฤ przyczynฤ opracowania innowacji z przedmiotu byลa potrzeba wprowadzenia wiฤkszej iloลci gier i zabaw podczas lekcji jฤzyka angielskiego.
Zdarza siฤ, ลผe uczniowie sฤ znudzeni monotoniฤ ฤwiczeล jฤzykowych, dlatego waลผnym zadaniem dla nauczyciela jest zaangaลผowanie uczniรณw w procesie uczenia siฤ. Istotne jest podtrzymywanie ich zainteresowania. Poprzez zabawฤ uczniowie zdobywajฤ rรณลผne umiejฤtnoลci, uczฤ siฤ rozwiฤ zywaฤ problemy wtedy, kiedy z peลnym zaangaลผowaniem grajฤ w gry przeznaczone dla ich grupy wiekowej. Gry stymulujฤ zarรณwno ciaลo, jak i umysล. Zabawa/gra angaลผuje wszystkie zmysลy.
Innowacja stanowi wzbogacenie programu edukacyjnego o oddziaลywanie wielozmysลowe w nauczaniu jฤzyka angielskiego, w szczegรณlnoลci umiejฤtnoลci komunikacyjnych. Gลรณwnym celem innowacji jest wprowadzenie gier dydaktycznych na zajฤciach jฤzykowych. Gry stanowiฤ efektywne narzฤdzie w zdobywaniu wiedzy jฤzykowej, poniewaลผ stwarzajฤ hipotetyczne ลrodowisko, ktรณre uczniowie mogฤ odkrywaฤ, w ktรณrym mogฤ podejmowaฤ decyzje, zobaczyฤ alternatywy swoich wyborรณw. W trakcie gry uczniowie nie muszฤ przejmowaฤ siฤ konsekwencjami swoich bลฤdnych decyzji. Gry rozwijajฤ myลlenie i motywujฤ do dziaลania. Uczฤ strategii, rozwaลผania rรณลผnych opcji i elastycznego myลlenia. Oprรณcz tego, gry same w sobie sฤ atrakcjฤ dla uczniรณw, rozrywkฤ , wyzwalajฤ pozytywne emocje, redukujฤ stres. Sฤ przydatne w uczeniu mรณwienia, gramatyki, sลownictwa. Angaลผujฤ nawet najmniej aktywnych bฤ dลบ nieลmiaลych uczniรณw.
Innowacja ma celu rozbudzenie pasji badawczej i zaciekawienie uczniรณw mลodszych klas naukami przyrodniczymi.
Uczniowie:
zapoznajฤ siฤ z zasadami bezpieczeลstwa obowiฤ zujฤ cymi podczas wykonywania doลwiadczeล oraz obchodzenia siฤ z nieznanymi substancjami,
obserwujฤ eksperyment prezentowany przez nauczyciela,
samodzielnie wykonujฤ doลwiadczenie, w ktรณrym kolory zmieniajฤ siฤ โ w czarodziejski sposรณbโ.
Innowacja pedagogiczna Kaลผdy moลผe byฤ AKTOREM ma na celu zachฤciฤ dzieci do kontaktu ze sztukฤ i pobudziฤ u uczniรณw twรณrczฤ postawฤ.
Jednym z zadaล wychowania jest zaspokajanie potrzeb. Przede wszystkim chodzi tuo istotฤ ksztaลtowania osobowoลci dziecka. Zadaniem innowacji jest ukazanie moลผliwoลci inspirowania zabawy, w ktรณrej dzieci wลasnymi siลami, wลasnฤ twรณrczoลciฤ bฤdฤ oลผywiaฤ bajkowe postacie, bฤdฤ tworzyฤ wลasny โteatrโ.
Duลผe zaangaลผowanie uczuciowe w zabawie w โteatrโ aktywizuje dziecko, a przez to rozwija jego mowฤ, ktรณra staje siฤ wyrazista, melodyjna, wลaลciwie akcentowana i logiczna.
Poprzez spotkania teatralne dzieci bฤdฤ poznawaฤ pracฤ aktora teatralnego, reลผysera sztuki, scenarzysty. Na bazie zdobytej wiedzy, uczniowie bฤdฤ starali siฤ samodzielnie tworzyฤ scenografie, scenariusze. Wszelkie podjฤte dziaลania bฤdฤ sลuลผyฤ rozwojowi samodzielnego myลlenia, przewidywania i projektowania.
Innowacja ta stawia sobie takลผe za cel ukazanie uczniom jak w sposรณb kreatywny moลผna spฤdziฤ czas wolny. Przebywajฤ c w grupie rรณwieลniczej w sposรณb naturalny ksztaลtowana bฤdzie postawa spoลeczno โ moralna dzieci, gdyลผ odtwarzane role uลatwiajฤ zrozumienie stosunkรณw miฤdzyludzkich. Proces nauczania z zakresu jฤzyka polskiego, muzyki i plastyki dziฤki danym zajฤciom zostanie poszerzony i uatrakcyjniony.
Innowacja realizowana jest w klasie 2a.
Autor: Elลผbieta Daniel
โAkademia twรณrczoลciโ โ zajฤcia stymulujฤ ce wszechstronny rozwรณj uczniรณw poprzez dziaลania twรณrcze i rรณลผne formy dziaลalnoลci artystycznej
Autor: mgr ลปaneta Wรณjcik
Miejsce prowadzenia: Szkoลa Podstawowa
nr 36 im. Narodรณw Zjednoczonej Europy w Tychach
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym jak i w pรณลบniejszym okresie wykazuje naturalnฤ potrzebฤ dokonywania wszelkich aktรณw twรณrczych. Stara siฤ stworzyฤ wลasny ลwiat i na swรณj wลasny sposรณb rozwija swoje umiejฤtnoลci i ksztaลtuje wลasnฤ osobowoลฤ. Autonomia dziecka i jego indywidualizm sฤ bardzo waลผne, ale naleลผy je w odpowiedni sposรณb ksztaลtowaฤ i ukierunkowywaฤ. Najwaลผniejszฤ rolฤ na tym etapie rozwoju dziecka peลni nauczyciel i rodzic. Skupiลyลmy siฤ na dziaลaniach nauczyciela, jako mentora i zarazem wzoru do naลladowania. Osobie ktรณra dziฤki swej kreatywnoลci i samodzielnej pracy twรณrczej pozwoli dzieciom rozwinฤ ฤ skrzydลa w ich samodzielnych aktach twรณrczych. Rodzic w swoich dziaลaniach bฤdzie wspomagaล pracฤ nauczyciela โ twรณrcy. Twรณrczoลฤ dzieci jest swoistym przejawem dynamiki ลผycia wewnฤtrznego, silnym czynnikiem osobowoลciowo-twรณrczym. Twรณrczoลฤ, zatem: โ stanowi nie tyle ฤwiczenie umiejฤtnoลci artystycznych, ile nade wszystko wyrobienie poczucia wลasnej toลผsamoลci, niezaleลผnoลci, poczucia odrฤbnoลci wลasnego โjaโ. [1]
Innowacja pedagogiczna โ Akademia twรณrczoลciโ powstaลa w celu rozwijania
i pielฤgnowania wszystkich form aktywnoลci artystycznej i twรณrczej dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Twรณrczoลฤ dzieciฤca jest czynnoลciฤ
odruchowฤ
, instynktownฤ
i podลwiadomฤ
. Maลy artysta przeลผywa radoลฤ kreacyjnฤ
, ktรณra pobudza go do dalszej zabawy formami, barwฤ
czy dลบwiฤkiem. Sztuka dziecka jest piฤkna w swojej naiwnoลci, potrafi nas zachwyciฤ, ujฤ
ฤ szczegรณlnym sposobem postrzegania otaczajฤ
cego ลwiata. Dla dziecka jego wลasna twรณrczoลฤ jest ลบrรณdลem radoลci, dobrej zabawy, zaangaลผowania i podstawowฤ
formฤ
uczenia siฤ oraz zdobywania wiedzy o otaczajฤ
cej rzeczywistoลci. R. Gloton i C. Clero sฤ
dzฤ
, ลผe โwychowanie estetyczne obejmuje inspiracjฤ dziaลalnoลci twรณrczej i ksztaลcenie wraลผliwoลci, co oznacza uczenie, ksztaลtowanie zachowaล emocjonalnych i kulturowych poลผฤ
danych wychowawczo, bo korzystnych dla jednostki i spoลeczeลstwaโ[2].
Postawa twรณrcza bฤdzie u dzieci ลผywa i twรณrcza wtedy, kiedy bฤdzie zachodziลa bezpoลrednia lub poลrednia ingerencja ludzi dorosลych. Podstawฤ dla twรณrczoลci stanowi zabawa ekspresyjna. Zabawy te sฤ
ลบrรณdลem twรณrczoลci i sฤ
wyraลผone gestem, sลowem i rysunkiem.
W stadium zabawy ekspresyjnej dziecko staje siฤ naprawdฤ twรณrcฤ
Innowacja pedagogiczna โ Akademia twรณrczoลciโ to dodatkowe zajฤcia o charakterze artystycznym . Gลรณwnym adresatem mojego projektu sฤ uczniowie szkoลy podstawowej , bez wzglฤdu na wiek. Program jest dostosowany zarรณwno dla dzieci zdrowych jak i dla dzieci majฤ cych wskazania z Poradni Psychologiczno โ Pedagogicznej.
Zajฤcia odbywajฤ siฤ w ลrody w godzinach 13:50 โ 14:35
Opracowanie innowacji โAkademia twรณrczoลciโ powstaลo w wyniku duลผego zapotrzebowania na zajฤcia stymulujฤ ce wszechstronny rozwรณj dzieci. Dziaลania twรณrcze i rรณลผne formy aktywnoลci artystycznej dajฤ w tym zakresie wiele moลผliwoลci. Wzbogacenie oferty szkoลy o takie zajฤcia dodatkowe zaprocentuje na wielu pลaszczyznach. Jest to doskonaลy sposรณb na wychowanie twรณrczego pokolenia. Wspรณลczesnoลฤ niesie za sobฤ potrzebฤ ksztaลcenia ludzi otwartych na nowe wyzwania, kreatywnych i twรณrczych. Sztuka i wszystko co z niฤ zwiฤ zane uczy wraลผliwoลci a wszelkie formy inicjowania dziaลaล twรณrczych wyzwalajฤ w dziecku chฤฤ dalszych eksperymentรณw z tworzeniem. Czy bฤdzie to napisanie eseju, czy namalowanie obrazu, jeลli tylko znajdzie siฤ z pozytywnym oddลบwiฤkiem w ลrodowisku a dziecko bฤdzie odpowiednio ukierunkowane, pociฤ gnie to za sobฤ caลy szereg pozytywnych zachowaล. Pozwoli rรณwnieลผ wyksztaลciฤ pokolenie mลodych, aktywnych, ciekawych ลwiata i wraลผliwych ludzi. Bardzo waลผnฤ rolฤ w ksztaลtowaniu postaw twรณrczych dzieci, peลni przedstawianie im konkretnych przykลadรณw, wzorรณw kogoล, z kogo mogliby braฤ przykลad, na kim siฤ wzorowaฤ. Przedstawianie wytworรณw sztuki, daje natomiast, moลผliwoลฤ porรณwnania, korygowania bลฤdรณw, weryfikacji. Wyzwala dฤ ลผenie do doskonaลoลci. Pobudza do dziaลania. Wyzwala w dziecku wszystkie poลผฤ dane odruchy, niezbฤdne do prawidลowego rozwoju.
Innowacja pedagogiczna โAkademia twรณrczoลciโ w swoich zaลoลผeniach
jest projektem o charakterze artystycznym a taka forma edukacji uczniรณw znajduje siฤ najczฤลciej z szerokฤ
rzeszฤ
odbiorcรณw. Uczniowie chฤtnie i aktywnie biorฤ
udziaล we wszelkich przedsiฤwziฤciach artystycznych ( sztuki teatralne, przygotowania scenografii, konkursy plastyczne, happeningi, akcje plastyczne, plenery, wycieczki do muzeรณw i galerii ). Zatem โAkademia twรณrczoลciโ powinna pociฤ
gnฤ
ฤ za sobฤ
caลy szereg pozytywรณw.
Celem gลรณwnym wprowadzenia innowacji pedagogicznej โAkademia twรณrczoลciโ jest stymulowanie wszechstronnego rozwoju uczniรณw zdrowych jak i o specjalnych potrzebach edukacyjnych podczas caลego etapu ksztaลcenia poprzez dziaลania twรณrcze oraz wszelkie formy dziaลalnoลci artystycznej.
Zaลoลผenia projektowanej innowacji pedagogicznej โ Akademia twรณrczoลciโ sฤ oparte min. na sลowach Alberta Einsteina; โ Bez jednostek twรณrczych, zdolnych do samodzielnego myลlenia i osฤ du, rozwรณj spoลeczeลstw jest rรณwnie nie do pomyลlenia, jak rozwรณj jednostki poza ลผyznฤ glebฤ spoลecznoลciโ. Jako doลwiadczony nauczyciel pragnฤ ksztaลciฤ od samego poczฤ tku dzieci z otwartym umysลem, czerpiฤ ce przyjemnoลฤ z wszelkich form dziaลaล twรณrczych. Kreatywnych mลodych ludzi, ktรณrzy potrafiฤ i chcฤ uczyฤ siฤ czegoล nowego i nie bojฤ siฤ wyzwaล.
L.p. |
Tytuล innowacji |
Autor/realizacja |
Klasy |
1. |
Kreatywne notowanie dla kaลผdego |
Aleksandra Jasek |
Klasa VIIIc |
2. |
Klasa w grze. Wykorzystanie gamifikacji na lekcjach jฤzyka polskiego. |
Aleksandra Jasek |
Klasy VIb, d |
3. |
Zastosowanie gier dydaktycznych celem rozwijania umiejฤtnoลci komunikacyjnych uczniรณw. |
Aleksandra Panczek |
Klasa VIIIa |
4. |
CZYTAM Z KLASฤ - lekturki spod chmurki |
Honorata Szanecka, Elลผbieta Daniel, Marta Bogacka, Ewa Celiลska, Iwona Antoszczyk, Alicja Piwowarczyk |
Klasy I -III |
5. |
Cudze chwalicie, swego nie znacie, sami nie wiecie, co posiadacie, czyli jak dostrzec walory turystyczno โ krajobrazowe Polski. |
Beata Kliล |
Klasy VII |
6.
|
Edukacja przez szachy |
Klaudia Zarzecka |
Klasy IIa, IIb |
7.
|
โElementy hokeja na lodzie i unihokeja na pierwszym etapie edukacyjnymโ
|
Wojciech Majkowski Artur Sajewicz
|
klasa 1a
|
8. |
โKaลผdy dobrze o tym wie, jฤzyk obcy przyda siฤโ |
Anetta Kit |
Klasy VII-VIII |
9. |
Akademia twรณrczoลci |
ลปaneta Wรณjcik |
|
10. |
โMyลlฤ, wiฤc jestem. Czytam, wiฤc bฤdฤ, kim chcฤ"
|
Katarzyna Nowak
|
Klasy Va, VIa, VIe, VIIb, VIId |
11. |
Hokej na lodzie na drugim etapie edukacyjnym |
Wojciech Majkowski |
Klasy IVa, Vc, VIc, VIIc, VIIIc |
12. |
Zastosowanie gier dydaktycznych celem rozwijania umiejฤtnoลci komunikacyjnych uczniรณwโ
|
Paulina Majdiuk, Joanna Titz |
Klasy IVa, IVb |
13. |
Jฤzyk polski na TIK-TAK - zastosowanie technologii informacyjno-komunikacyjnych na lekcji jฤzyka polskiego". |
Anita Czernik โ Kubiak, Aleksandra Jasek |
Klasy V-VIII |
14. |
Z muzyka za pan brat |
Justyna Siemiฤ tkowska |
Klasy I -III |
15. |
Designe thinking w nauczaniu matematyki |
Sylwia Milczarek |
Klasy V-VIII |
16. |
"Bliลผej sztuki, bliลผej siebie" |
Katarzyna Matysiak |
Klasy I-VIII |
17. |
Podrรณลผe palcem po mapie" |
Siemiฤ tkowska Justyna, Kornecka Maลgorzata |
Klasy I-III |
Lp. |
Tytuล innowacji |
Autor/Autorzy |
Klasy |
|
โMyลlฤ, wiฤc jestem. Czytam, wiฤc bฤdฤ kim chcฤโ |
Katarzyna Nowak |
w roku szkolnym 2021/22 - klasy 6a, 7a, 7e, 8b, 8d |
|
Zastosowanie gier dydaktycznych celem rozwijania umiejฤtnoลci komunikacyjnych uczniรณw |
Joanna Titz, Aleksandra Panczek, Paulina Majdiuk |
5b, 5a, 4a |
|
Zastosowanie gier dydaktycznych w rozwijaniu umiejฤtnoลci komunikacyjnych |
Joanna Titz, Aleksandra Panczek, Paulina Majdiuk |
Klasa 5a |
|
Elementy hokeja na lodzie i unihokeja na pierwszym etapie edukacyjnym |
Wojciech Majkowski, Artur Sajewicz |
Klasa 2, wrzesieล 2021 - czerwiec 2022 |
|
Nasze laboratorium- odkrywanie tajemnic ลwiata z mikroskopem. |
Katarzyna Rams |
uczniowie z klas 4 i 5 |
|
โDesign thinking w nauczaniu matematyki w klasach IV- VIIIโ |
Sylwia Milczarek, Ilona Banaล, Zenobia Kowalik |
wszystkie klasy od klasy 4 do klasy 8 |
|
Akademia twรณrczoลci |
ลปaneta Wรณjcik |
IV - VIII |
|
Piszฤ, bo lubiฤ |
Aleksandra Jasek, Anita Czernik- Kubiak |
IV a, IV b, IV c, VII b, VII d, VII c, VIII a, VIII c. |
|
Lektury w lekturowniku |
Aleksandra Jasek, Anita Czernik- Kubiak |
klasy IV a, IV b, IV c, VII b, VII d, VII c, VIII a i VIII c. |
|
Kreatywne notowanie dla kaลผdego |
Aleksandra Jasek |
4c, 7 d, 7b |
|
Klasa w grze. Wykorzystanie gamifikacji na lekcjach jฤzyka polskiego |
Aleksandra Jasek |
4c, 7d, 7b |
|
Jฤzyk polski na TIK-TAK โ zastosowanie technologii |
Anita Czernik- Kubiak, Aleksandra Jasek |
IV a, IV b, IV c, VII b, VII d, VII c, VIII a i VIII c |
|
Mali Artyลci |
Justyna Siemiฤ tkowska, ลปaneta Wรณjcik |
Klasa 1a od wrzeลnia 2021 do 3 klasy czyli do czerwca 2024 |
|
Rozwijanie umiejฤtnoลci pisania na lekcjach jฤzyka angielskiego |
Aleksandra Panczek, Joanna Titz |
8a,8b,8c,8d (od 09.2021 do 06.2022) |
|
Dwujฤzycznoลฤ jako naturalne podejลcie do nauczania jฤzyka angielskiego |
Paulina Majdiuk |
1a, 1b |
|
Kreatywne pisanie |
Aneta Derej |
5a, 5b |
|
Z angielskim w biologiฤ |
Katarzyna Rams, Paulina Majdiuk |
7a, 7b, 7c, 7d, 7e |
|
Jฤzyki obce, oknem na ลwiat |
Anetta Kit |
Klasy 7a, 7b, 7c, 7d, 7e oraz 8a, 8b, 8c, 8d |