Konferencja ,,Traces of Europeโ€

 

30 maja 2019r. odbyล‚a siฤ™ konferencja podsumowujฤ…ca rezultaty 3-letniego projektu ,,Traces of Europeโ€ ,,ลšlady Europyโ€™โ€™- zrealizowanego w ramach programu Erasmus + Akcja 2 Wspรณล‚praca na rzecz innowacji i wymiany dobrych praktyk. Uroczystoล›ฤ‡ zaszczyciล‚a swojฤ… obecnoล›ciฤ… Pani Dorota Gnacik-Dyrektor Miejskiego Centrum Oล›wiaty, a takลผe nauczyciele tyskich szkรณล‚ podstawowych, pracownicy szkoล‚y, rodzice oraz uczniowie.W pierwszej czฤ™ล›ci koordynator projektu Pani Aleksandra Panczek omรณwiล‚a dziaล‚ania dokonane podczas 3-letniej wspรณล‚pracy  z krajami partnerskimi (Rumuniฤ…, Islandiฤ…, Wล‚ochami oraz Norwegiฤ…).Uczennice klas piฤ…tych podzieliล‚y siฤ™ wraลผeniami z pobytu w Norwegii, zorganizowanego w ramach europejskiego tygodnia. Zebrani mieli takลผe okazjฤ™ obejrzeฤ‡ krรณtkฤ… fotorelacjฤ™ . Tฤ… czฤ™ล›ฤ‡ konferencji zakoล„czyล‚ wykล‚ad n/t oceniania ksztaล‚tujฤ…cego  praktyce, ktรณry wygล‚osiล‚a Pani Elลผbieta Daniel oraz Pani Marta Bogacka.Drugฤ… czฤ™ล›ฤ‡ konferencji otworzyล‚a Pani Anna Krawczyk wykล‚adem ,, Zanim, czyli o projektowaniuโ€. Nastฤ™pnie na scenie wystฤ…piล‚y dzieci z Przedszkola nr 9 im. Pluszowego Misia przedstawiajฤ…c dramฤ™ ,,Crazy storyโ€ oraz wykonujฤ…c taniec nowoczesny. Pani Beata Kopko โ€“Dyrektor przedszkola poszerzyล‚a wiedze uczestnikรณw spotkania na temat rozwijania kompetencji spoล‚ecznych.Trzeciฤ… czฤ™ล›ฤ‡ konferencji stanowiล‚y warsztaty. Kaลผdy uczestnik mรณgล‚ wybraฤ‡ jednฤ… spoล›rรณd nastฤ™pujฤ…cych propozycji:-,,Pracownia makersรณw - jak wykorzystaฤ‡ to, co mamy wokรณล‚,  by zmajstrowaฤ‡     robota ?โ€ prowadzony przez Paniฤ… Mariolฤ™ Fik. -โ€žBeginning literacy  -wprowadzamy najmล‚odszych w ล›wiat  literaturyโ€™โ€™ prowadzony przez Paniฤ… Beatฤ™ Kopko. -โ€žGamebased learning-wykorzystanie gier i zabaw w nauczaniu jฤ™zykรณw obcychโ€ prowadzony przez Paniฤ… Karolinฤ™  Kฤ™pskฤ….Dziฤ™ki unijnym funduszom i udziaล‚owi w programie zarรณwno nauczyciele jak i uczniowie mieli moลผliwoล›ฤ‡ poszerzenia wiedzy i nabycia nowych kompetencji , ktรณre zaowocujฤ… w przyszล‚oล›ci.

 

Uwaga uczniowie klas piฤ…tych!

 

Ogล‚aszamy nabรณr kandydatรณw na wyjazd do Norwegii

w terminie 11 - 18 maja 2019 r.

w ramach programu Erasmus+.

Termin skล‚adania wnioskรณw: 10.04.2019r.

Regulamin wyjazdu oraz wniosek pobierz tutaj.

W dniach od 11.03 do 15.03.2019r. nauczyciele Aleksandra Panczek oraz Aleksandra Jasek uczestniczyล‚y w miฤ™dzynarodowym szkoleniu we Wล‚oszech. Warsztaty pt.,, Kompetencje spoล‚eczne, emocjonalne oraz obywatelskieโ€ odbyล‚y siฤ™ w ramach programu Erasmus +. W trakcie pobytu uczestnicy podzielili siฤ™ dobrymi praktykami z innymi nauczycielami z Islandii, Rumunii, Norwegii oraz Wล‚och, biorฤ…cymi udziaล‚ we wspรณlnym projekcie ,,Traces of Europeโ€.

Pierwszego dnia nauczyciele z Norwegii oraz Polski przedstawili najlepsze praktyki dotyczฤ…ce kompetencji spoล‚ecznych oraz obywatelskich. Nastฤ™pnie wszyscy uczestniczyli w zajฤ™ciach otwartych, prowadzonych przez nauczycieli ze szkoล‚y podstawowej w Travo. Zaprezentowano nastฤ™pujฤ…ce metody pracy: Lionโ€™s Quest, Thymio the Robot, wspรณล‚praca w grupach-tworzenie wspรณlnego rysunku bez porozumiewania siฤ™ pomiฤ™dzy uczniami, gra ,,Samurajโ€.

Drugiego dnia warsztaty prowadziล‚ Giacomo Pratissoli autor podrฤ™cznika metodyczne opartego na programie profilaktyczno-wychwawczym Lionโ€™s Quest, ktรณry bazuje na zaล‚oลผeniach i zasadach edukacji spoล‚eczno-emocjonalnej (SEL).

Trzeciego dnia kontynuowane byล‚y zajฤ™cia z Giacomo Pratissoli, ale tym razem nacisk poล‚oลผony zostaล‚ na wykorzystanie ruchu podczas wdraลผania elementรณw kompetencji emocjonalnych, spoล‚ecznych i obywatelskich. Po zajฤ™ciach w obecnoล›ci burmistrza miasta Travo, rodzicรณw oraz nauczycieli nastฤ…piล‚o uroczyste odsล‚oniฤ™cie tablic, ktรณre prezentowaล‚y waลผne postacie ,majฤ…ce istotny wpล‚yw na historiฤ™ danego paล„stwa. Polska tablica przedstawiaล‚a wizerunek papieลผa Jan Pawล‚a II.

Czwartego dnia nauczyciele zwiedzili Florencjฤ™.

W ostatnim dniu nauczyciele odwiedzili szkoล‚ฤ™ w malowniczym miasteczku Bobbio, gdzie brali udziaล‚ w zajฤ™ciach otwartych w klasach 4-6, dotyczฤ…cych cyberprzemocy oraz wolontariatu.

Zwieล„czeniem pobytu byล‚o napisanie konspektรณw lekcji na platformie leraningdesigner.com z wykorzystaniem poznanych metod.

WลOCHY

 

 

 

 

 

 

Dnia 14 maja w naszej szkole odbyล‚ siฤ™ dzieล„ Erasmusa+ oraz patrona naszej szkoล‚y. Z tej okazji uczniowie wziฤ™li udziaล‚ w uroczystej akademii, podczas ktรณrej mogli m.in. wysล‚uchaฤ‡ piosenek w jฤ™zyku angielskim, norweskim i wล‚oskim, zobaczyฤ‡ bawarskie stroje oraz poznaฤ‡ ล‚amaล„ce jฤ™zykowe w jฤ™zyku niemieckim. Po skoล„czonej akademii uczniowie udali siฤ™ w raz z wychowawcami do klas, gdzie obejrzeli prezentacje o krajach biorฤ…cych z nami udziaล‚ w projekcie Erasmus+ "Traces of Europe" przygotowane przez uczniรณw i nauczycieli tamtejszych szkรณล‚. Po poszerzeniu swojej wiedzy na temat kultury i tradycji danych krajรณw, uczniowie wszystkich klas udali siฤ™ do sal multimedialnych i wziฤ™li udziaล‚ w quizie Kahoot, ktรณry sprawdziล‚ jak duลผo wiemy po dwรณch latach wspรณล‚pracy z Wล‚ochami, Rumuniฤ…, Islandiฤ… i Norwegiฤ…. Zwieล„czeniem tego miฤ™dzynarodowego dnia byล‚o zaprojektowanie maskotki, ktรณra reprezentuje patrona i ducha naszej szkoล‚y. Uczniowie wykazali siฤ™ niezwykล‚ฤ… kreatywnoล›ciฤ…

i stworzyli piฤ™kne plakaty, ktรณre moลผna podziwiaฤ‡ na korytarzach naszej szkoล‚y.

TRACES OF EUROPE! โ€“ ลšlady Europy

 

W dniach od 25.09. do 29.09.2017r. w naszej szkole w ramach programu Erasmus + goล›ciliล›my nauczycieli z Islandii, Wล‚och, Rumunii oraz Norwegii. Z tej okazji, w pierwszym dniu wizyty, odbyล‚a siฤ™ uroczysta akademia, w ktรณrej uczestniczyล‚a p. Dorota Gnacik dyrektor Miejskiego Centrum Oล›wiaty w Tychach. Uczniowie przygotowali przedstawienie w jฤ™zyku angielskim i wล‚oskim pt. โ€žZล‚otowล‚osa i trzy niedลบwiadkiโ€ oraz zaprezentowali narodowe taล„ce krajรณw uczestniczฤ…cych w projekcie. Polskim akcentem byล‚y wystฤ™py uczniรณw kl. I-III โ€“wiersze i piosenki w gwarze ล›lฤ…skiej oraz gra na dzwonkach chromatycznych. Pani Dorota Gnacik przygotowaล‚a dla goล›ci prezentacjฤ™ opisujฤ…cฤ… polski system edukacji oraz ลบrรณdล‚a jej finansowania, a takลผe przekazaล‚a informacje dotyczฤ…ce funkcjonowania tyskich szkรณล‚ i placรณwek oล›wiatowych. W ramach projektu nasza szkoล‚a wdraลผa innowacyjne nauczanie metodฤ… GBL (ang. game-based learning), czyli za pomocฤ… gier (gล‚รณwnie z wykorzystaniem TIK-u, ale nie tylko). Podczas tego tygodnia zorganizowaliล›my dwudniowe zewnฤ™trzne szkolenie warsztatowe prezentujฤ…ce metodฤ™ oraz przeprowadziliล›my wiele lekcji otwartych. Jedna z nich, odbyล‚a siฤ™ w Przedszkolu nr 14 im. Marii Montessori w Tychach. Kaลผdy z nauczycieli krajรณw uczestniczฤ…cych w projekcie miaล‚ rรณwnieลผ okazjฤ™ do przedstawienia swoich dobrych praktyk w zakresie metody. Kluczowym momentem wizyty goล›ci byล‚o wspรณlne tworzenie i prezentacja tytuล‚owego ล›ladu, ktรณry ma pozostaฤ‡ na trwaล‚e w pamiฤ™ci osรณb uczestniczฤ…cych w projekcie. Traces of Europe! to nie tylko wymiana doล›wiadczeล„ w nauczaniu, ale takลผe prezentacja zwyczajรณw i kultury danego kraju, dlatego w wolnym czasie zorganizowaliล›my rรณwnieลผ wycieczkฤ™ do Muzeum Tyskich Browarรณw Ksiฤ…ลผฤ™cych, zwiedzanie Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oล›wiฤ™cimiu, wspรณlnฤ… naukฤ™ jazdy na ล‚yลผwach na tyskim lodowisku oraz spacer wzdล‚uลผ Jeziora Paprocaล„skiego.

 

ICELAND

W dniach od 20.03.2017r. do 26.03.2017r. dwรณch nauczycieli p. Beata Kopko i p. Agata Olczak wybraล‚o siฤ™ w dalekฤ… podrรณลผ do krainy lodu - Islandii. Po wylฤ…dowaniu w Reyjkaiviku przemierzyล‚y 425 km do pรณล‚nocnej stolicy kraju Akureyri. 
W szkole Sidoskuli zostaล‚y przywitane przez dyrektora i wszystkich uczniรณw islandzkimi i angielskimi piosenkami. Sidoskoli jest jednฤ… z siedmiu szkรณล‚ w Akureyri. Uczy siฤ™ w niej ponad czterystu uczniรณw w klasach od 1 do 10. Uczniowie z rรณลผnych klas byli naszymi przewodnikami podczas pierwszego przedpoล‚udnia. Partnerzy programu mogli zobaczyฤ‡ i podziwiaฤ‡ bogate zaplecze islandzkiej szkoล‚y gdzie oprรณcz regularnych sal ( mieszczฤ…cych okoล‚o 40 uczniรณw) znajdujฤ… siฤ™ rรณwnieลผ: pracownia artystyczna, pracownia techniczna, sala do nauki gotowania, oraz liczne kฤ…ciki zabaw i odpoczynku dla uczniรณw).  Jako ostatniฤ… odwiedziliล›my ogromnฤ… salฤ™ gimnastycznฤ… gdzie wล‚aล›nie trwaล‚y zmagania sportowe islandzkiej mล‚odzieลผy (zwis na drฤ…ลผku, pompki na czas, tor przeszkรณd zakoล„czony wspinaniem siฤ™ po linie itp). Nastฤ™pnie mogliล›my uczestniczyฤ‡ w lekcjach otwartych w klasach mล‚odszych gdzie obserwowaliล›my wykorzystanie innowacyjnej metody nauki czytania i pisania - Beginning Literacy. Po wizycie w szkole zostaliล›my oficjalnie przywitani przez burmistrza miasta Akureyri, ktรณry zaprezentowaล‚ nam film o mieล›cie i zaprosiล‚ na wykล‚ad o wykorzystaniu ekologicznych rozwiฤ…zaล„ naturalnych ลบrรณdeล‚ energii w Islandii. Wieczorem mieliล›my okazje posmakowaฤ‡ islandzkiej kuchni w jednej z najbardziej znanych restauracji w mieล›cie. Czas spฤ™dzony w Islandii zaowocowaล‚ stworzeniem konspektรณw zajฤ™ฤ‡ do wykorzystania w Polsce. Po wizycie w Akureyri p. Kopko i p.Olczak przeprowadziล‚y spotkanie szkoleniowe z nauczycielami, gdzie oprรณcz zapoznania z zagadnieniami kulturowymi paล„stwa przedstawiล‚y zaล‚oลผenia metody Beginning Literacy.

WIZYTA W NORWEGII

W dniach od 2 do 6 listopada 2016r. nauczyciele Szkoล‚y Podstawowej nr 36 im. Narodรณw Zjednoczonej Europy w Tychach uczestniczyli w spotkaniu transnarodowym w Sandnes w Norwegii, w ramach realizowanego projektu Erasmus +.  Wspรณlnie z nauczycielami ze  szkรณล‚ podstawowych z Norwegii, Islandii, Wล‚och oraz wychowawcami przedszkola w Rumunii opracowali plan dziaล‚aล„ przewidzianych do realizacji w ramach projektu na najbliลผszy rok szkolny. Efektem spotkania byล‚o wypracowanie narzฤ™dzi diagnostycznych dotyczฤ…cych funkcjonowania systemรณw oล›wiaty w rรณลผnych krajach europejskich oraz wiedzy uczniรณw, rodzicรณw i nauczycieli o samym projekcie Erasmus +. Ponadto dziฤ™ki dziaล‚aniom zespoล‚u wล‚oskiego powstaล‚a anglojฤ™zyczna strona internetowa  http://vittovolte.wixsite.com/tracesofeurope  , gdzie na bieลผฤ…co moลผna ล›ledziฤ‡ podejmowane przez szkoล‚y uczestniczฤ…ce zadania.
DZIEลƒ ERASMUSA
17 maja 2017 r obchodziliล›my szkolne ล›wiฤ™to pn. โ€žDzieล„ Erasmusa +โ€. Z tej okazji odbyล‚a siฤ™ uroczysta akademia podsumowujฤ…ca pierwszy rok wspรณล‚pracy z krajami partnerskimi: Islandiฤ…, Norwegiฤ…, Wล‚ochami i Rumuniฤ….
Uczniowie przygotowali przedstawienie w jฤ™zyku angielskim i wล‚oskim pt. โ€žZล‚otowล‚osa i trzy misieโ€, baล›ล„ brytyjskiego autora Roberta Southeya. Pod nadzorem nauczycieli przygotowali takลผe narodowe potrawy krajรณw partnerskich, prezentacje multimedialne oraz ciekawostki na temat paล„stw uczestniczฤ…cych w projekcie.
Polskim akcentem byล‚ ludowy taniec ล›lฤ…ski- trojak.
Na zakoล„czenie caล‚a szkoล‚a zaล›piewaล‚a i zataล„czyล‚a piosenkฤ™ ,,Happy Danceโ€, ktรณra jest utworem przewodnim realizowanego projektu.
Z przyjemnoล›ciฤ… informujemy, iลผ nasza szkoล‚a
otrzymaล‚a fundusze na realizacjฤ™ projektu
Erasmus + Akcja 2 Wspรณล‚praca na rzecz innowacji
i wymiana dobrych praktyk.

            

O projekcie Erasmus +

Erasmus+ to program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleล„, mล‚odzieลผy i sportu na lata 2014-2020. Jego caล‚kowity budลผet wynosi 14,7 mld euro. Erasmus+ opiera siฤ™ na osiฤ…gniฤ™ciach europejskich programรณw edukacyjnych, ktรณre funkcjonowaล‚y przez 25 lat, i jest wynikiem poล‚ฤ…czenia nastฤ™pujฤ…cych europejskich inicjatyw realizowanych przez Komisjฤ™ Europejskฤ… w latach 2007-2013: programu โ€žUczenie siฤ™ przez caล‚e ลผycieโ€, programu โ€žMล‚odzieลผ w dziaล‚aniuโ€, Erasmus Mundus, Tempus, Alfa, Edulink, oraz programรณw wspรณล‚pracy z krajami uprzemysล‚owionymi w dziedzinie szkolnictwa wyลผszego.

 

Tytuล‚ :โ€žTRACES OF EUROPE  ลšLADY EUROPY โ€

Czas trwania : 3 lata, start: wrzesieล„ 2016
Budลผet: 29 900 euro
6 krajรณw partnerskich: ISLANDIA, WลOCHY, ANGLIA, RUMUNIA, NORWEGIA, POLSKA.
 
Zaล‚oลผenia projektu:
Projekt ma na celu wymianฤ™ i wdraลผanie innowacyjnych metod umoลผliwiajฤ…c tym samym rozwรณj u uczniรณw oล›miu kluczowych kompetencji EUROPA 2020, tj. komunikacji w jฤ™zyku ojczystym, komunikacji w jฤ™zyku obcym, umiejฤ™tnoล›ci matematyczno-przyrodniczych, umiejฤ™tnoล›ci spoล‚ecznych, umiejฤ™tnoล›ci uczenia siฤ™, umiejฤ™tnoล›ci korzystania z TIK-u, poczucia inicjatywy i przedsiฤ™biorczoล›ci, umiejฤ™tnoล›ci kulturowych i ich wyraลผania poprzez sztukฤ™, muzykฤ™, taniec itd. Kaลผdy z krajรณw jest ekspertem w jakiejล› innowacyjnej metodzie sล‚uลผฤ…cej opanowaniu jednej z wyลผej wymienionych kompetencji.
Nasza szkoล‚a ma byฤ‡ ekspertem w zakresie nauczania jฤ™zykรณw obcych metodฤ… GBL (ang. game-based learning), czyli za pomocฤ… gier (gล‚รณwnie z wykorzystaniem TIK-u, ale nie tylko).
W ciฤ…gu 3 lat zaplanowaliล›my 3 spotkania transnarodowe (organizacyjno-robocze), 6 spotkaล„ szkoleniowych dla kadry nauczycielskiej, oraz 1 spotkanie dla uczniรณw.
Plan poniลผej:
 
Rok  szkolny 2016/2017
1) Norwegia- spotkanie transnarodowe  - 3 nauczycieli
2) Wล‚ochy - spotkanie szkoleniowe dotyczฤ…ce TIK-u - 2 nauczycieli
3) Islandia - spotkanie szkoleniowe dotyczฤ…ce nauczania czytania (jฤ™zyk ojczysty) - 2 nauczycieli
Rok szkolny 2017/2018
4) Polska - spotkanie szkoleniowe dotyczฤ…ce nauczania jฤ™zykรณw obcych
5) Wล‚ochy - spotkanie transnarodowe - 3 nauczycieli
6) Anglia - spotkanie szkoleniowe dotyczฤ…ce umiejฤ™tnoล›ci spoล‚ecznych โ€“ 2 nauczycieli
Rok szkolny 2018/2019
7) Rumunia-spotkanie szkoleniowe dotyczฤ…ce umiejฤ™tnoล›ci spoล‚ecznych i ล›wiadomoล›ci kulturowej
8)Norwegia-spotkanie szkoleniowe dotyczฤ…ce matematyki i przyrody
9) Anglia-tydzieล„ europejski - spotkanie dla dzieci
10) Islandia - spotkanie transnarodowe, podsumowujฤ…ce projekt.
Podczas spotkaล„ szkoleniowych trwajฤ…cych  okoล‚o 5 dni planujemy:
1)wymianฤ™ dobrych praktyk dotyczฤ…cych  wybranej kompetencji
2) udziaล‚ w szkoleniu dotyczฤ…cym pracy innowacyjnฤ… metodฤ… w zakresie danej kompetencji
3) praca z uczniami danego kraju- praktyczna czฤ™ล›ฤ‡ wdraลผania metody/dobrych praktyk
4) przygotowanie scenariuszy zajฤ™ฤ‡, ktรณre bฤ™dziemy realizowaฤ‡ po powrocie do domu
5) umieszczenie ล›ladu (TRACE) w miejscu publicznym
6) Spotkanie z rodzicami promujฤ…ce program Erasmus +
Po powrocie ze szkolenia dzielimy siฤ™ wiedzฤ… z resztฤ… grona.
 
Przez kolejne 3-4 miesiฤ…ce po kaลผdym spotkaniu wdraลผamy metodฤ™ zaprezentowanฤ… przez dany kraj oraz dobre praktyki od pozostaล‚ych partnerรณw, a nastฤ™pnie dokonujemy ewaluacji. W miฤ™dzyczasie na stronie projektu publikujemy scenariusze zajฤ™ฤ‡, gotowe ฤ‡wiczenia, pomysล‚y, refleksje dotyczฤ…ce danej metody lub kompetencji.
Planujemy rรณwnieลผ kilka spotkaล„ online z uczniami (Skype, etwinning), a takลผe prezentacje dotyczฤ…ce kultury danego kraju.
 
Tytuล‚owy ลšLAD (TRACE) jest czymล› co ma pozostaฤ‡ na trwaล‚e w pamiฤ™ci osรณb dotkniฤ™tych bezpoล›rednio oraz niebezpoล›rednio przez projekt, tj. nauczycieli (nowe metody, umiejฤ™tnoล›ci, doล›wiadczenia), uczniรณw (nowe kompetencje) , rodzin, wล‚adz miasta, przechodniรณw mijajฤ…cych ล›lad - pomnik pozostawiony w miejscu  publicznym, ktรณry ma symbolizowaฤ‡ jednoล›ฤ‡ Europy i zamiล‚owanie do nauki. (Love for learning).

 

 

WIZYTA WE WลOSZECH

 

Wdraลผanie technologii informacyjno โ€“ komunikacyjnych w procesie nauczania uczniรณw oraz w strategie instruktaลผowe dla nauczycieli. Propagowanie nauk przyrodniczo-techniczno-matematycznych.
Wล‚ochy 2016r.
 
Pierwsze spotkanie nauczycieli, w ramach dziaล‚aล„ zwiฤ…zanych z nauczaniem, uczeniem siฤ™ i szkoleniem odbyล‚o siฤ™ we Wล‚oszech w dniach 12.12.-17.12.2016r. W wyjeลบdzie uczestniczyล‚o dwรณch nauczycieli z naszej szkoล‚y p. Sylwia Milczarek oraz p. Agata Olczak.
Spotkanie rozpoczฤ™liล›my od przywitania przez uczniรณw szkoล‚y w Travo oraz przedstawicieli wล‚adz lokalnych. Wziฤ™liล›my udziaล‚ w zabawie integracyjnej i wysล‚uchaliล›my koncertu muzycznego klas starszych.
W pierwszym dniu naszego pobytu zespรณล‚ z kaลผdego kraju miaล‚ okazjฤ™ przedstawiฤ‡ metodฤ™ wykorzystania technologii informacyjno - komunikacyjnej, z ktรณrej najczฤ™ล›ciej korzysta w szkole. Polskฤ™ reprezentowaล‚a p. Sylwia Milczarek, ktรณra w interaktywny sposรณb wprowadziล‚a nas w ล›wiat kodowania. Kaลผdy z uczestnikรณw miaล‚ okazjฤ™ "pobawiฤ‡" siฤ™ w programistฤ™. Przedstawiciele pozostaล‚ych krajรณw zaprezentowali nam uลผywane przez nich aplikacje, ktรณre znajdujฤ… swoje zastosowanie na lekcjach zajฤ™ฤ‡ komputerowych, matematyki oraz wszystkich przedmiotรณw w ramach edukacji wczesnoszkolnej, bloku matematyczno โ€“ przyrodniczego i bloku humanistycznego w klasach 4-6. Popoล‚udnie spฤ™dziliล›my na pracy z wล‚oskimi uczniami nad kodowaniem bez komputera. Mieliล›my okazjฤ™ poobserwowaฤ‡ uczniรณw, ktรณrzy na stworzonej przez siebie mapie do kodowania wyznaczali trasฤ™ swoim robotom. Drugi dzieล„ pobytu we Wล‚oszech byล‚ okazjฤ… do uczestnictwa w niezwykle inspirujฤ…cych warsztatach prowadzonych przez znanego we Wล‚oszech trenera nauczycieli Alessandrฤ™ Sierrฤ™. Pierwsza czฤ™ล›ฤ‡ warsztatรณw wprowadziล‚a nas w kreatywny ล›wiat metody TINKering . Najpierw samodzielnie prรณbowaliล›my zbudowaฤ‡ obwรณd elektryczny, nastฤ™pnie w maล‚ych grupach zmierzyliล›my siฤ™ z zadaniem zbudowania robota do rysowania. Materiaล‚y : weลบ co masz pod rฤ™kฤ…. Schemat pracy: bฤ…dลบ kreatywny! Nic i nikt Ciฤ™ nie ogranicza. Pracuj jak lubisz. Metoda pokazana przez Alessandrฤ™ to praktyczne doล›wiadczenie. Uczฤ…c siฤ™ na bล‚ฤ™dach, bez ograniczeล„ czasowych, poszukujemy i wymyล›lamy. W drugiej czฤ™ล›ci warsztatรณw uลผywaliล›my popularnych juลผ w szkole w Travo robotรณw edukacyjnych, w tym mi.in. beebotรณw, bluebotรณw, ozobotรณw, Dasha i Dota oraz lego Weedo. Praca z wykorzystaniem interaktywnych โ€žzabawekโ€ byล‚a o tyle inspirujฤ…ca, iลผ w nowym roku kalendarzowym uczniowie naszej szkoล‚y bฤ™dฤ… mogli zdobytฤ… przez nas wiedzฤ™ wykorzystaฤ‡ w nauce na zakupionych przez Radฤ™ Rodzicรณw robotรณw Dasha i Dota.
Przed pracฤ… kolejnego dnia mieliล›my okazjฤ™ odwiedziฤ‡ szkoล‚ฤ™ i przedszkole naszych wล‚oskich partnerรณw z projektu. Nastฤ™pnie w grupach projektowaliล›my lekcje z uลผyciem technologii informacyjno โ€“ komunikacyjnej za pomocฤ… programu learning designer http://learningdesigner.org/. Ostatnie dwa dni to zapoznawanie siฤ™ z licznymi aplikacjami, programami oraz metodami integrujฤ…cymi TIK do nauczania w klasie. Koordynator wล‚oskiego projektu Vittoria Volterrani zaprezentowaล‚a nam szereg uลผytecznych rozwiฤ…zaล„, ktรณre na koniec umieล›ciliล›my w przykล‚adowych konspektach lekcji do wykorzystania przez nauczycieli w szkoล‚ach.
Podsumowaniem tygodnia we Wล‚oszech byล‚a wspรณlna kolacja, gdzie oprรณcz wymiany wraลผeล„ dotyczฤ…cych spotkania wziฤ™liล›my udziaล‚ w zabawie integracyjnej. Czas spฤ™dzony we Wล‚oszech byล‚ inspirujฤ…cy i daล‚ nam gotowe metody pracy, ktรณre w najbliลผszych trzech miesiฤ…cach wdraลผaฤ‡ bฤ™dziemy w naszej szkole. 
 

Szkoล‚a Podstawowa nr 36

im. Narodรณw Zjednoczonej Europy

w Tychach

Partnerzy, sponsorzy:

Wspรณล‚pracujemy :

Certyfikaty:

Uczestniczymy :